El perfil

Francisco García

Conseller delegat de Pixel research lab

Formació

“Vaig néixer a Caracas, a Veneçuela, però la meva família és d’origen asturià. De petit vaig estudiar en una escola veneçolana, i de seguida vaig cursar estudis internacionals. De jove m’interessava molt l’art, però en lloc d’anar a la universitat vaig venir a Europa per viatjar i treballar durant un temps. Més tard, entre el 2009 i el 2012, vaig estudiar direcció d’art a l’escola de disseny IED Barcelona, però també he acabat fent un màster en innovació a Elisava i altres especialitzacions”

Cargando
No hay anuncios

Trajectòria professional

“El 2006 vaig entrar com a creatiu en una agència de publicitat a Veneçuela. El 2010, ja a Barcelona, vaig treballar com a dissenyador gràfic a Ogilvy durant dos anys. A l’acabar els estudis vaig entrar a eDreams, on em vaig centrar en l’experiència d’usuari, i més tard vaig marxar a la ‘start-up’ Restaurantes.com com a dissenyador. El 2015 vaig cofundar Pixel Research Lab, un laboratori d’investigació per a empreses. Ajudem a validar decisions de negoci a tota mena de companyies: Airbnb, Wallbox, Port Aventura...”

Cargando
No hay anuncios

Un èxit

“Haver tingut l’oportunitat de crear una empresa i portar-la amb èxit”

Cargando
No hay anuncios

Un fracàs

“Molts. Per tenir èxit cal fallar mínim deu vegades abans”

Cargando
No hay anuncios

Lliçons de vida

“És molt difícil tenir una idea pionera i única, per això sempre recomano estudiar la competència, ja que suposa una gran corba d’aprenentatge sobre el sector per veure què funciona i què no. A més, cal no oblidar parlar amb gent de peu de carrer amb qui validar la teva idea, sortir del nostre entorn de confort”

Cargando
No hay anuncios

“Ens arriben moltes empreses de diferents sectors buscant ajuda, però totes tenen un denominador comú: volen conèixer millor els seus usuaris. En els negocis, el més important és recollir dades de clients reals i intentar centrar-nos en com podem solucionar problemes per a les persones”

El que més m’agrada
  • Una marca“Lush Cosmetics. Soc un consumidor molt fidel de la marca: trobo que tenen una molt bona presentació de producte i em sento afí als seus missatges
  • Una sèrie“Recomano molt la pel·lícula ‘Dotze homes sense pietat’, de Sidney Lumet. Sempre que la torno a veure m’impressiona i la trobo fascinant en molts aspectes”
  • Un ‘hobby’“Fer ‘trekking’ amb la meva dona. Caminem molt per la natura, sobretot pel Garraf, i ens agrada. També tocar el piano”
  • Una cançó“Escolto molta música i tinc gustos molt diversos, però per treballar em poso bastant els discos dels Beatles i Bob Marley”
  • Un llibre“Un de Donald Norman, ‘The design of everyday things’. El recomano a qui vulgui entendre com els consumidors interactuen amb els productes”
  • Una personalitat“Igual que al llibre, escolliria Donald Norman. L’admiro molt, és una eminència del disseny, i si puc arribar a vell igual que ell, seré molt feliç”