És mala idea?
EmpresariDiuen que no és bo barrejar sentiments i negoci, que val la pena emprendre deixant aparcat el que pensem, sobretot en temes polítics. Però també diuen que un bon emprenedor busca temes i espais on emprendre és més senzill perquè hi ha menys gent que hi vol entrar. Per tant, hauríem de poder afirmar que tindria èxit emprendre fent del patriotisme l'eix principal d'un negoci, oi? Si ens aturem a analitzar-ho, veurem que l'Onze de Setembre de l'any passat va originar, a més d'un canvi de missatge polític, l'aparició d'algunes empreses d'èxit.
Vam.cat va néixer a partir d'un cartell que convidava la gent a anar a una marxa per la independència, en què s'ensenyava una vamba amb l'estelada a un costat. No van ser pocs els qui van contactar amb el jove que ho havia dissenyat per saber on podien comprar les vambes, sense imaginar que eren només un dibuix. I set mesos després ja n'han venut més de 15.000, han creat 8 llocs de treball i n'han ofert gairebé 30 models diferents.
MyLandLove, d'altra banda, neix del cap d'una emprenedora que va voler convertir Catalunya en una joia i va crear penjolls amb el contorn de diferents països i territoris. Catalunya, Formentera, Mallorca... Però, en canvi, n'hi ha un que sorprèn... perquè no hi és: el d'Espanya. Casualitat? Més aviat posicionament.
Keep Calm and Speak Catalan va arribar en un moment en què el que necessitava la gent per mostrar com se sentia era exactament aquell cartell... i aquells adhesius, vambes i imants, entre altres coses.
I podríem seguir fins demà, tot per treure'n una conclusió: emprendre en un sector del qual tothom renega és un bon negoci. I deu fer-te sentir molt bé.